wtorek, 28 sierpnia 2018

Jak tworzyć skuteczne kampanie reklamowe


Reklama jest jednym z głównych narzędzi pozwalających pokazać wybranej społeczności, potencjalnym klientom czy też kontrahentom produkt lub usługę w celu wygenerowania sprzedaży. Małe przedsiębiorstwa zazwyczaj zlecają kampanię firmom marketingowym natomiast w średnich i większych spółkach jest zatrudniany cały personel odpowiedzialny za działania reklamowe.

Przed rozpoczęciem działań reklamowych należy sobie odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań.
-jakie są cele przedsiębiorstwa?
-jakie środki zostaną przeznaczone na reklamę?
-jak sformułowany będzie tekst reklamowy i co ma on na celu? Zwiększenie rozpoznawalności marki czy wygenerowanie sprzedaży?
-w jaki sposób zostaną zmierzone rezultaty reklamy?
-jak wygląda nasz potencjalny klient? Czym się interesuje, dlaczego kupuje akurat ten produkt czy usługę?

Każda kampania musi zostać szczegółowo zaplanowana i przemyślana ponieważ w przeciwnym razie nie osiągnie ona zamierzonego rezultatu.
Oto 5 podstawowych nośników reklamy internetowej
  1. Fan Page na Facebooku- przedsiębiorstwa zbierają tak zwanych fanów, których przy pomocy lejka sprzedażowego próbują zamienić w klientów. Facebook udostępnia wiele pożytecznych funkcji, które pomagają optymalizować kampanię. Są prowadzone konkursy, oraz z Facebooka może być kierowany ruch bezpośrednio na stronę internetową.
  2. Google AD Words- osoba tworząca kampanie Google dobiera słowa kluczowe pod którymi ma znajdować się link do strony, możemy ustalić dzienny limit wyświetleń strony. Co ciekawe reklama nie „wyklikuje się” jednorazowo w krótkim czasie tylko limit rozkłada się na cały dzień. Kolejną zaletą Google jest fakt iż linki sponsorowane wyświetlają się w momencie w którym konkretny artykuł, czy usługa jest poszukiwana i pożądana przez użytkownika.
  3. Bannery reklamowe- bannery w odróżnieniu od pozostałych form reklamy NIE generują popytu na nasze usługi, czy towary, ale wspierają branding, czyli tworzenie rozpoznawalności marki. Klikalność mają niską w porównaniu do Google, czy Fanpage. Duże spółki wydają więcej na branding i tworzenie rozpoznawalności marki natomiast mikroprzedsiębiorstwa przeznaczają większość nakładu na reklamę na generowanie popytu na to co oferują.
  4. Mailingi, newslettery- zakup własnej bazy mailingowej to stosunkowo niewysoka inwestycja, za 20 tys. maili 200 zł. Natomiast w przypadku tworzenia newslettera zaletą jest to, że użytkownik sam wyraził zgodę na otrzymywanie wiadomości od Ciebie, czyli czeka na Twoją wiadomość. Możesz w mailach przedstawiać ofertę, opisywać swoją linię produktową i kierować ruch na stronę.
  5. Social media- to media społecznościowe czyli Twitter, Facebook, GoldenLine itp
Zapraszam na stronę www.europolnexis.com.pl. Znajdziesz tam mnóstwo porad biznesowych
Lub wyślij maila do doradcy biznesowego mateusz@europolnexis.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj, to miło że odwiedziłeś ten blog. Będzie jeszcze ciekawiej jeśli postawisz kursor w okienku i zaczniesz komentować dokonania czy kierunek rozwoju tego co przeczytałeś. Możesz sobie również pozwolić na krytykę, dlaczego nie, jesteśmy ludzmi lubimy wyrażać opinię. Miło będzie jeśli będzie to opinia konstruktywna, no wiesz o czym myślę :D ;-)